I like!


Vad är detta? Jo, HAVREGRYNSGRÖT :).
Idag är första gången jag provade att äta gröt (förutom "tomtegröt" som jag äter varje jul) på många många år. Det var superenkelt och dessutom ganska gott, men framförallt mättande. Det är min kompis Angelica som inspirerat mig till att prova gröt, hon äter det ganska ofta och jag blev så nyfiken på hur det smakade :).

Det är billig mat som tar drygt 3 min att göra. Bra frukostmåltid. Receptet brukar stå på havregrynsförpackningen, men jag skriver ner det till er i alla fall.
1 DL Havregryn
2 DL Vatten
1 KRM Salt
Blanda ihop allt i en skål och ställ i mikron i 2-3 minuter. Jag tog ut den efter 1,5 minut och hällde på lite frysta blåbär och sedan körde jag drygt 1 minut till.

Jag kommer absolut äta gröt fler gånger och då ska jag prova med äppelmos, äppelskivor och kanel eller något annat gott. Har ni något tips? Vad brukar du ha på din gröt?
/Elin

Kommentarer
Postat av: Lacka

Bra Elin :)

Jag tänkte köra godisfritt i några veckor nu igen, är du på? :P

2010-04-04 @ 16:55:36
URL: http://lackalejon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0