Framtiden

Det blev en lite längre kväll än planerat, men det är väl så det blir när man har trevligt? Det har alltså varit en otroligt rolig, mysig och trevlig kväll hemma hos Hanny. Drack lite vin, men åt inte så mycket ost (förutom vitlöksosten jag tog med). Istället hade Hanna bakat cupcakes som var himmelskt goda, Hanny hade gjort en supergod glasstårta med daim i och sedan hade vi andra med lite utav varje. Jag är alltså proppmätt, men allt var så otroligt gott så det var svårt att sluta äta. Imorgon förbränner vi det med hjälp av styrketräning och en löprunda :). Hoppas ni haft en trevlig lördagkväll?

Varenda helg så stinker det rök utanför vår lägenhet, cigarettrök. Det är nog en av de vidrigaste lukter jag vet. Alltid när jag går förbi någon som röker håller jag andan och halvspringer förbi. Jag tycker ärligt att det är otroligt äckligt med rökning och lukten, men givetvis är det upp till var och en om man vill röka cancerpinne eller ej. Men inomhus? I lägenheten? Jag trodde inte att man fick röka i våra lägenheter, man kanske borde ringa hyresvärden, men jag vet inte vem det är som röker :P. Det är så jobbigt när man håller på och fixar iordning sig för att sova och så börjar man "sniffa" som en liten hund för att det luktar konstigt. Nu brukar jag alltid öppna ytterdörren och mötas av denna vidriga lukt! Usch.

Now till the rubrik. Jag tänkte att jag skulle berätta lite om mina framtidsplaner för er :). Vi har pratat lite om det ikväll nämligen. Som ni alla vet eller kanske förstår så studerar jag för tillfället mitt andra år på universitetet här i Linköping. Jag har ett, två eller tre år kvar på min utbildning, men jag kommer gå ett år till och ta ut en kandidatexamen. Då kommer jag att vara klar med Linköping och planen är att bege mig till England för att jobba som aupair i ett halvår för att lära mig bättre engelska. När jag är klar där vill jag söka någon kurs eller något program som inriktar sig på hälsa, kropp och träning. Vet inte riktigt vad eller vart, men jag ska boka in ett möte med studievägledaren och prata lite om framtiden :). Just nu är jag lite sugen på att plugga i Göteborg eller Stockholm. Det är alltså vad jag har planerat för framtiden. När det gäller barn och familj vill jag vänta. Jag vill vara klar med mina utbildningar, bestämt en plats där jag vill bosätta mig och ha kommit igång och arbetat ett tag. Det är självklart upp till var och en hur de vill göra med barn osv, men jag tänkte i alla fall vänta i några år :).

Jag vill veta hur du ser på din framtid? Vad vill du göra när du blir "stor"?

God natt kära bloggläsare <3
/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0