Ego Woman


Recension
Jag måste börja med att säga att jag är besviken. Ego Girl var enligt mig mycket bättre än Ego Woman. Det första som störde mig var att Carolina förespråkar ett bantningspiller i ett helt kapitel i boken, vilket jag tycker är helt absurt. Jag tycker inte att man ska äta ett piller som ger en mättnadskänslor och därför äter man inte vilket resulterar att man går ner i vikt. Det låter som hokuspokus i mina öron. Jag har läst om människor i USA och andra länder som har dött av såkallade "bantningspiller" för att det är farligt för kroppen. Så jag tycker att det är korkat som den ungdomsidol Carolina är att förespråka bantningspiller och bantning.

Samtidigt blir jag lite irriterad över hur otroligt självupptagen denna kvinna är. Visst ser hon bra ut och har gjort massor av imponerande arbeten (skrivit böcker, medverkat i flera tv-program, modellat samt målat tavlor). Hon jobbar säkert jättemycket och boken handlar visserligen om henne, men hon bara tjatar och tjatar om annat. Hur lik hon är vissa personer, hur snygg hon är i bikini och hur lätt hon får ligga med killar. Det blir lite to much för min del. Porrbilderna, som jag faktiskt anser att det är, som finns i mitten av boken är enligt mig ganska motbjudande. Jag är kanske känslig, men hålla, hon är ju snygg och borde kunna visa upp sig i coola outfits istället.

Nu är jag väldigt negativ, men jag blev besviken. Jag tycker att Carolina Gynning är en cool brud som verkligen gör det hon vill och kämpar för sin sak. Hon är säkert supersmart eftersom hon kommit så långt som hon faktiskt gjort och hon är nog också väldigt ambitiös, men hon flabbar bort det så fort hon öppnar munnen. Det är tråkigt att hon låter så osmart när hon pratar, fast hon egentligen är duktig. Det är verkligen synd. Jag tycker vissa delar i boken är bra, som den då hon tar ut sina inplantat ur brösten eller när hon berättar om sin mormor.

Detta är ju vad jag tycker, vad tycker du som läst boken? Har du en helt annan åsikt?

Jag ger boken 3 brödskivor av 5 bara för att den är underhållande :P.
/Elin

Kommentarer
Postat av: Mamma

Brödskivor? :)

2010-04-07 @ 19:55:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0