I'm a ShoeGirl...

...Yes i am!



Idag har varit en effektiv dag =). Dock har jag inte alls hunnit lika mycket som jag hade velat =(. Att baka bullar tar en evighet ju!!! Först ska degen göras, sen jäsas i 45 min, sen på med kanel, vanilj eller vad det är man vill ha på och sen jäsas 40 min till...som tur är tar det ju bara 8 min i ugnen ;). Haha...Mycket goda blev dem i alla fall =). Jag gjorde mig en kopp varm choklad med vispgrädde till. Mums!

Jag har även hunnit storstäda en del. Började med badrummet som är jättefräscht nu, samtidigt tvättar jag vår överfulla tvättkorg. *Pip, pip*, tvättmaskinen är klar!! Sedan fortsatte jag med sovrummet, har vädrat alla täcken, kuddar och filtar. Dammat, dammsugit och tvättat golvet. Så där inne är det också väldigt fräscht =), bara nybäddat som fattas ;).

När jag städade i sovrummet blev jag så trött på alla mina skor som är i en enda röra, så jag bestämde mig för att fixa det en gång för alla ;). Har ju köpt skolådor som stod halvtoma i garderoben. Nu har jag tagit kort på alla skor och lagt dem i olika lådor, så imorgon när jag pausar från pluggningen ska jag skriva ut alla bilderna =). Det kommer bli jättebra! Äntligen. Har även räknat att jag har en del skor nu...vågar inte säga hur många =P.

Blir en sen middag för min del, men det gör inget. Höll mig mätt på två (!) bullar i fyra timmar =P. Potatisen står och kokar på spisen och jag ska strax slänga ner fiskbullarna i en kastrull, vad gott med mat =).
Det blir lördagskvällsplugg för mig idag =(, sånt är livet! Hörs innan jag somnar ;).
/Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0