Huvudvärk

...har jag haft hela eftermiddagen =(. Väldigt passande när jag haft både föreläsning och försökt göra lite på inlämningsuppgiften, INTE! Jag har druckit massor med vatten idag, men jag antar att det är synen som spökar =S. Jag vill, orkar eller har inte råd att gå till optikern just nu =(. Var inne hos optikern för någon vecka sedan och skulle boka en ny tid för att kolla att allt med linserna är okej (vilket jag trodde ingick i priset jag betalat..), men han sa att jag ska betala en summa på 550 kr för att dem bara ska kolla mina linser nu och ett år framöver. Bara KOLLA!!! Linserna kostar 880 kr för 3 månader...jag är faktiskt inte gjord på pengar =(. Dessutom är båda par glasögon jag har för svaga och jag måste kisa för att se vad som står på tavlan. Så egentligen borde jag göra en synundersökning (250 kr) och beställa ett par nya brillor från Favoptik. Pengar hit, pengar dit. Varför valdes jag ut att inte se ordentligt för? Dem som inte har något synfel behöver ju inte lägga ut alla dessa pengar, borde inte vi som har det få bidrag? Vi kan ju liksom inte hjälpa det...bittert är det i alla fall! (Imorgon ringer jag optikern och sväljer min stolthet, "snålhet")

Jag är KLAR med mina skolådor nu och jag är jättenöjd med resultatet (tack än en gång H).

Nu har jag alla skor på ett och samma ställe och dessutom vet jag i precis vilken låda ;). Ett superbra tips!

Min stora dröm är att ha en egen walk-in closet, tänkt att gå in i ett rum fullt med dina kläder, skor, väskor och smycken. Att se precis vad man har för fint =). Helst av allt skulle jag ju vilja ha alla mina skor uppradade i långa rader så att jag bara kunde plocka ner paret jag känner för ;). Lyx!


Den här vore väl inte helt fel? Fast mina hyllor skulle vara fulla med vackra, snygga, coola och sköna skor =). Jag fortsätter drömma...

Nu är klockan "bara" kvart över 10 och Richard har lagt sig för att sova. Jag ska nog också börja avrunda min kväll för en timmes längre sömn i natt ;), skulle verkligen behövas! Hoppas ni alla haft en underbar kväll.

/Elin


Kommentarer
Postat av: Hugo

Behöver man 31 par skor?

2009-09-09 @ 20:30:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0