090916

I natt har jag sovit 8 timmar =), men jag är ändå jättetrött =(! Ikväll bör jag nog försöka komma i säng ännu tidigare, för jag kan omöljigt vara såhär trött på morgonen...det börjar bli slitsamt =(. Sitter för tillfället och äter frukost, har även hunnit göra mig en matlåda (pyttipanna, enkelt och gott).

I natt drömde jag en fin, men samtidigt lite småläskig dröm. Förra året, i juni och december, gick min älskade morfar och mormor bort =(. Detta har jag inte berättat för er eftersom jag inte visste hur jag skulle skriva det. Men i natt drömde jag om mormor. Hon var så fin =). Det som var lite läskigt i drömmen var att hon ringde till mig när jag satt på bryggan, från himlen. Jag blev så glad över att höra hennes röst så jag började gråta och samtidigt le. En väldigt konstig dröm som förmodligen betyder att jag saknar henne, och det gör jag, jättemycket ='(! Mormor var sjuk i cancer, jag hälsade på henne flera gånger i veckan. Jag tyckte om att vara i hennes närhet, prata med henne och hålla hennes hand. Jag ville träffa henne jämt! Men efter en tids sjukdom somnade hon in. Jag tror att det var det bästa som kunde hända henne, för hon mådde så dåligt sista tiden. Nu är hon uppe i himlen tillsammans med älskade morfar och jag känner på mig att dem lever vidare där uppe, i alla fall gör dem det i mina tankar. Dricker kaffe, äter sju sorters kakor och spelar kort =). Detta var lite jobbigt att skriva...blev lite känslosam =S!! Morfar blev 86 och mormor 87, vila i frid mina älskade morföräldrar <3.

Nu ska jag äta upp min frukost, torka mina tårar (och tänka mina fina tankar om kakor och kortspel) och sen fixa mig redo för skolan. Hörs!

/Elin 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0