Till minne av min mormor <3

Den här dagen tänker jag otroligt mycket på min älskade mormor <3.
Idag skulle hon fyllt år. Idag för ett år sedan besökte jag henne på sjukhuset för att fira, men hon hade inte mycket hopp kvar. Förra sommaren gick min morfar bort och givetvis blev mormor helt förstörd. Det var en snabb och plötslig bortgång som igen hade räknat med. Det var en stor sorg för oss alla. Mormor kunde efter några månader känna ett visst hopp, men fick då reda på att hon hade cancer. Hon magrade, hade ont i kroppen och var jättetrött. Hon klarade tillslut inte av att bo hemma och förflyttades till olika sjukhusavdelningar och äldreboende. Jag hälsade på henne så ofta jag kunde och jag ville helst av allt vara med henne hela tiden. Det var en väldigt dyster och mörk höst för min familj och släkt. När hon fyllde år, den 11 november 2008, mådde hon inte alls bra. Var som sagt och firade henne på sjukhuset, men hon kände inte att det var mycket att fira. Sedan i början av december valde hon att ta sina sista andetag och lämna jorden. 

Jag tror idag att detta var det bästa för henne, hon hade så ont. Det var dock otroligt jobbigt för oss som var kvar här på jorden, speciellt för mamma och hennes syskon. Det var en vacker begravning och jag tror, som ni kunnat läsa förut, att hon och morfar lever kvar uppe i himlen.

Min mormor och morfar var helt underbara människor <3. Jag såg verkligen fram emot att flytta till Linköping och umgås mer med dem. Så innan jag ens fått veta om jag blivit antagen till universitetet så går morfar bort och ett halvår senare mormor. Men jag är glad, jag är glad för att jag fick tillbringa så mycket tid med mormor dem sista månaderna i hennes liv <3. Det betyder så otroligt mycket för mig. Med detta sagt vill jag bara uppmuntra er att ta vara på tiden med era nära och kära, det betyder så mycket när dem inte längre finns.


Jag och min mormor när jag tog studenten 2007 <3


Morfar och mormor under en släktträffshelg <3

STORT grattis till lilla mormor idag =). Vi saknar dig och morfar oerhört <3.
/Elin  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0