Spa-tips!

Jag lovade ju er lite spa-tips igår =).

Det första har med ansiktet att göra. Till mitt ansikte använder jag detta...

Det är kokande vatten som jag kokar upp i vattenkokaren och en lagom skvätt med citronsaft (citron på burk). Över detta lägger jag sedan mitt ansikte och en handduk över huvudet. Ligger med det i 10 min och sedan sköljer jag ansiktet med kallt vatten. Det ska tydligen vara bra för alla orenheter man har i ansiktet. Dessutom är det bra om man är lite småförkyld ;). Efter ångbadet åker ansiktsmasken på, igår blev det en jordgubbsmask för torr hy, i 10-15 min. Tvättade bort den ordentligt och torkade ansiktet. Jag avslutade med en återfuktande kräm och voila, lent och fräscht ansikte =). Detta ska man helst göra en gång i veckan för bästa resultat. Nu var det nog ett halvår sen jag gjorde det eller något :P.

Mitt andra tips gäller dem små fötterna som blir otroligt bortglömda i denna höst-/vinterkyla. Man sätter på sig ett par strumpor och sen i med dem i skorna, "det är ändå ingen som ser dem". Till fötterna använde jag detta...

Innan jag började med denna "behandling" så gjorde jag ett fotbad. Tog bort gammalt nagellack, filade fötterna och fixade naglarna. Efter det så var det dags för denna "behandling". Den kräver en riktigt fet fotkräm, två plastpåsar och duntofflor. Jag började med att smörja in en fot i taget med krämen, på med plastpåsen och i med foten i duntofflan. Sedan gör jag samma sak med den andra. Satt med detta på när jag fixade naglarna, så i drygt en timme fick dem sitta på =). Lite småobehagligt, men fötterna är superlena efteråt! Bra att pyssla om dem torra och instängda fötterna även på hösten och vintern. Då kommer dem garanterat vara finare till våren och sommaren när dem ska börja andas igen ;).

Det var lite små tips till er som funderar på att ha en liten spakväll hemma =). Det bör man unna sig ibland.
/Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0