Första Advent

Idag är det första advent, äntligen :)!!! Har fått upp båda elektriska adventsljusstakarna, den "manuella" (haha), ett ljus med alla dagarna på (visar sedan) samt en liten julduk. Det börjar bli väldigt mysigt i vår lilla lägenhet nu.

Gårdagen ägnades åt att umgås med Evelina på kvällen. Vi gick en promenix, köpte med oss lite gott hem och kollade Robinson. Jag hejjade på gula laget och jag hade rätt :P. Sedan la vi oss i sängen och kollade SATC - the movie, drack te och pratade. En supermysig lördagkväll!

Vaknade i morse och fixade disken, väckte Evelina och sedan gick vi ut på en morgonpromenix. Handlade med oss lite från Hemköp och sedan ställde jag mig vid spisen och stekte Amerikanska pannkakor, MUMS!! Så vi åt brunch i form av pannkakor, goda mackor och äppeljuice samtidigt som vi kollade ett avsnitt SATC :). Dream söndag!



Har inte orkat göra mycket mer ännu...snart ska jag och älsklingen adventsfika med glögg, julmust, lussekatter och pepparkakor. Självklart ska vi även tända det första ljuset :D.

/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0