090508

Ikväll är det äntligen dags för utekravallen, YEY!
Dock ser vädret inge lovande ut :(, jag bara väntar på att regnet ska komma.
Vaknade även idag upp av skinande sol utanför fönstret, men visste att det skulle börja regna framåt eftermiddagen, så jag tog på mig hyfsat bra kläder och regnjacka iaf. Solen höll i sig till lunch och jag slapp cykla hem i regnet.
Men det ska enligt smhi.se regna hela kvällen :( och nu är det väldigt grått ute, jag vill ha sol!!

Idag vaknade jag vid 9, gick upp och fixade allt inför skolan. Hade lektion mellan 10 och 12, sen cyklade jag och A till systemet och handlade lite till kvällen. Sen dess har jag bara varit hemma, har ätit lite lunch och bara slappat. Hade egentligen planer på att gå ut och springa, men jag tror jag behöver en lite sovstund istället för att orka kvällen.

Ikväll är det alltså utekravallen som gäller. Kravall har jag förklarat för er tidigare vad det är, men det var så längesen så det minns ni nog inte :P, drar en kort repris ;). Kravall betyder krav på overall. Det brukar vanligtvis vara på torsdagar och alla program har en egen overall eller annan utstyrsel. Vår är vit med ränder på sidorna (i rött, gult och grönt).
 
Jag har inte hunnit (orkat) pimpa min overall än, men eftersom jag ska vara fadder efter sommaren bör jag nog göra det :). Iaf kravall är en fest där man dansar, dricker öl och cider och har jätteroligt. Man behöver inte fundera på vad man ska ha på sig, utan alla har sina overaller (jättepraktiskt).
Så även ikväll! Jag ska ha min fina (smutsiga) overall, som man inte får tvätta, och ett par gamla tygskor. Sen blir det nog collagetröja och tyvärr också regnjacka. Snygg partyoutfit ;). Haha...ser verkligen fram emot kvällen. Petter ska spela vid midnatt :D. Tar med kameran och hoppas på en bra bild.

Nu ska jag sova en stund, sen är det dags att städa lite och fixa iordning lite middag.
Ha det gott!
/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0