Skönhetstips (!)

Innan jag somnar ska jag bjuda på lite tips eller kanske snarare vad jag använder för smink ;). Jag avslutar dock med ett superbra tips =).

Till vardags använder jag väldigt lite smink. Jag gillar att se naturlig ut, men ändå med lite färg =).


Jag använder till att börja med en concealer från Loréal som heter Touche Magique, den använder jag under ögonen om jag ser trött ut och över små finnar eller prickar. Sedan använder jag mascara nästan varje dag, har så ljusa ögonfransar i vanliga fall, så lite färg piggar upp =). Använder Maybelline, the COLOSSAL volum express mascara på övre ögonfransarna och Max Factor Masterpiece Max mascara till nedre delen. Mascaran från Max Factor är en stor favorit som hängt med länge, men jag varierar med den från Maybelline för att få lite mer volym på övre fransarna istället för att använda ögonfransböjare. Som finish använder jag Maybelline roche, färgen sierra sand. Även denna är en stor favorit som jag haft i flera år. Ger perfekt färg och inte för mycket, utan väldigt naturligt och snyggt.

Till fest gillar jag att markera mina ögon och på med lite mer färg, detta använder jag oftast:


Förutom ovanstående använder jag efter concealern en bronzing powder från Isadora, färg Golden tan. Ger fin, lite lagom brun färg i ansiktet. Efter det tar jag och böjer mina ögonfransar med ögonfransböjaren från Cubus. Det är en produkt som testats av massa experter och är framtagen efter deras villkor, den är superbra. Nu är det dags för ögonskugga. Jag gillar lite vita, beiga eller liknande om jag ska ha svart kajal, annars vill jag ha färg. Favoriten kommer från The Body Shop. Det är en mix av 4 stycken burkar i 1. Använder den guld/vita mest. När jag gjort detta markerar jag ögonbrynen med färg från Make Up Store (mer information nedan), använder även samma dosa till att måla ett svart kajalstreck på ögonlocket. Innan mascaran och rochen ska på markerar jag ett svart eye linerstreck precis innan de undre ögonfransarna börjar, eye linern kommer från H&M. Har testat märkes-eye liner, men jag återgår alltid till H&M's egna, den är super enligt mig. Tror även att den kostar 20 kr bara eller något i den stilen =).

Nu till den lilla dosan från Make Up Store:

Den heter till att börja med TRI BROW COLOR. Den är suverän. Jag använder den allra ljusaste till mina ögonbryn då jag är ljus i hyn och jag vill inte ha en så stor kontrast till mitt blonda hår heller. Ibland om mina ögon är väldigt markerade tar jag lite av den snäppet brunare skuggan. Den svarta använder jag som kajal, alltså längst ner mot övre delen av ögonfransarna målar jag ett svart streck. Markerar ögonen fint och ger en bra färg. Denna dosa är perfekt för dessa saker, kommer inte ihåg vad den kostar, men jag vet inte vad jag gjorde utan den förut =P. Jag använder penseln på bilden ovan, från The Body Shop, för att få ett så bra resultat som möjligt.

En bild på resultatet av en sminkning;



Nu till mitt TIPS.


Detta är produkten för dig med torr och känslig hy, som mig. Det är en ansiktsmask som känns som en fet ansiktskräm. Den smetas på ansiktet och ska verka i minst 15 minuter, jag har den över natten. Har bara testat den en gång förut och vaknade med baby-len hy =). I vanliga fall är jag jättetorr när jag vaknar, nästan flagnar i pannan. Så denna är perfekt. Enda minuset med denna är att den är dyr, kostar nog rund 400 kr, men ack så dryg den är. Att den är så himla bra väger upp det dyra priset. Så lägg Kerstin Florian, rejuvenating masque på minnet och spring till närmaste affär och införskaffa. Du kommer inte bli besviken (alla som jag känner som testat denna är FAST!).

Sovtime (!).
/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0