Från grått och ruggigt till sol och varmt =)

Det är Gotland det ;).
När jag vaknade i morse kollade jag ut genom fönstret, det blåste och såg kallt ut =(. Jag hade ju lovat mig själv att jag skulle ge mig ut i alla fall och så blev det. De första 20 minuterna som jag gick duggade det på mig och blåste massor, men sen höll det upp, fast blåste gjorde det fortfarande =P. När jag kom hem var jag frusen och drack varm oboy till frukost och sen kröp jag ner i sängen med datorn i famnen =). Men helt plötsligt kollade jag ut genom fönstret och vad ser jag, SOL. Det har alltså gått från ruggigt och molnigt till sol och nästan molnfritt på noll sekunder, helt otroligt. Jag stängde då av datorn och hoppade i shorts och linne, satte mig i solstolen och bara njöt. Det blåste fortfarande, men bara lite ;). Hur nice som helst =).


Sola =).

Under eftermiddag/kvällen har jag hunnit proppa i mig både inbakad kassler (smaskens) och mammas hembakade bullar =). Tog en runda med bilen till Ica Maxi för att införskaffa mat så jag kan göra matlåda till tisdag och torsdag (mina "långa" dagar), köpte även lite hårspray och nagellacksborttagning. Måste ägna mina fötter och händer någon timme i veckan (ett måste innan midsommar). Tårnas svarta nagellack börjar bli avskavt och fult, så det måste bort. Vill dock inte måla fingrarna fören på torsdag, eftersom jag jobbat i mataffär förut och vet att naglarna inte ser så fina ut efter två dagar =P. Ska snart börja avrunda kvällen genom att kolla lite på ballar av stål på kanal5 webbtv =). Ska upp tidigt och springa innan jag börjar jobba.

God natt från Gotland!
/Elin



Jag med mina "vykort".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0