090630

Snart är det går vi in i en ny månad, då har det redan hunnit bli juli...tiden går så fort!

Det har varit otroligt tyst från mig ett tag nu, men jag har inte haft tid, skrivlust osv. Jag lever i alla fall och jag mår toppen ;). Jag har valt att blogga mindre nu under sommaren för att jag vill njuta av det fina vädret så länge det varar, samt jobba en massa =).

I lördags var det dags att fira farfar som fyllde 70 =). Min förkylning gick faktiskt över (peppar peppar), så jag mådde toppen på kvällen.


Jag förbereder mig inför den stora kvällen =). Målat fint nagellack, "hong kong" från Mavala, på naglarna.

Vi (min familj, min fasters familj och farmor) blev bjudna på supergod mat på något som heter Djupvik. Det var väldigt vackert beläget och vi njöt av en underbar trerättersmiddag (jag åt två rätter). Allt var supergott och det blev absolut bättre med den vackra havsutsikten och det vackra vädret =). Jag var chaufför för kvällen så jag körde fram och tillbaka två gånger ;). Festligheterna fortsatte hemma i villan sedan. Farfar fick en massa fina presenter som en resa till Gotska sandön, en GPS och en gotlandsflagga bland annat. Jag tackar farfar för en underbar dag =)! Bild på kvällens outfit kommer i ett separat inlägg =).

På söndagen var det sedan farfars riktigta födelsedag, så GRATTIS farfar i efterskott säger jag (fast jag sa det på den "riktiga" dagen förut ;). Var uppe med tuppen (inte) och åkte ut med lillkusin E i vår uppblåsbara båt =). Gjorde oss sedan iordning för lunch-buffét som farmor så fint hade fixat. Jag fick bryta mitt i och åka iväg och jobba. Jobbade 15-21,15. När jag kom hem var det fullt med folk här hemma. Grannarna från alla olika håll var här =P, men jag var inte så social då jag kände mig trött och seg. Gick upp och la mig istället =P. Bild på outfiten kommer i ett separat inlägg.

Vad har jag då hunnit göra under måndagen och tisdagen då? Jooo, massor! Igår (måndag) var jag med mamma ute och gick en långpromenad, skönt och svettigt. Sen blev det dopp i havet efter det =). Vi åkte in till Visby och gick runt där ganska länge, åkte till Vila Outlet där jag köpte jeansleggings och stövlar (som var i två olika storlekar...*suck*), åkte till Willys och till Rusta. Vi hade en heldag helt enkelt =), mys med fika också! När jag kom hem var det dags att börja med mitt "lilla" projekt här hemma. Att måla huset! Jag började med ena sidan och målade i 4 timmar på måndagen. Idag (tisdag) gick jag upp så att jag började måla vid 10 och slutade strax efter 13. Då hoppade jag in i duschen, åt lunch med farmor och tog cykeln till jobbet. Jobbade 15-19 och påvägen hem så fick jag punktering =(. Som tur var kom farmor med bilen och hämtade upp mig, ibland har man tur =)! Blev inget mer målande idag utan istället åt jag middag, pratade med Richard och E i telefon och kollade sedan på Morden i midsomer.


Såhär ser jag ut när jag har målat =P


Såhär ser mina bruna =) ben ut när jag har målat =P

Nu ska jag sätta mig och skriva en budget inför hösten. Sen är det nog sovdags, börjar 10 imorgon och sen måla på eftermiddagen =)! Har ni tur får ni höra av mig imorgon igen ;).

/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0