090626


FREDAG!!! Och sjuk =(.
Vad roligt att bli sjuk nu...inte! Vi som ska fira Farfar som fyller 70 imorgon (han fyller på söndag) och då är det finkläder och hela kitet som gäller =). Sen jobbar jag på söndag också...Inte bli sjuk nu!!! 

Jag vaknade med lite ont i halsen igår och eftersom jag är en typisk "förträngare" så tänkte jag att det skulle gå över. Packade bilen full med gamla plankor, stora sopsäckar osv. och körde till tippen igår. Mamma och jag passade även på att handla lite mat och jordgubbar (till lunch). Mitt halsont gick tyvärr inte över och jag började snörvla framåt eftermiddagen. Jag städade mitt rum där farmor och farfar bor nu och sen klippte jag hela gräsmattan =). Sen kom farmor och farfar hit och vi fikade lite. Farfar är genomförkyld och mamma börjar känna av halsen, inte bra! Avslutade kvällen med mycket god middag och körde med trimmern längs kanterna på gräsmattan. 

Imorse väckte min chef mig vid 08 och undrade om jag kunde jobba idag, jag var inte sen att svara "Ja!". Ringde mamma (som är på golfbanan) och sa att jag skulle jobba och då frågar hon "hur mår du då?"...det hade jag ju liksom inte tänkt på =P. Jag klev i alla fall upp strax efter samtalet och satte på mig shorts och linne. Jag som hade tänkt springa idag, men man ska INTE överanstränga sig när man har ont i halsen (det blir bara värre). Men en långpromenad är ingen fara =). Så nu har jag vandrat i det underbara vädret i skogen och runt omkring. Har man tur ser man sådana här fina (och gigantiska) vallmo längs vägen. Promenaden blev nästan en timme och jag har precis duschat. 

Snart är det dags för lite frukost. Det blir te (som är bra för halsen), äggmacka (som jag INTE ska ta kort på =P) och kellogs k (dark chocolate och bär) =). Det vattnas i munnen av bara tanken på vilken god frukost jag kommer få äta! Bäst att sätta lite fart nu ;). Jobbet börjar 13, så det är några timmar till godo. Blir nog lite sola och köpa halstabletter innan.

/Elin  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0