090617

Ännu en underbar dag här på ÖN!! Jo, nu har det varit sol och klarblå himmel i tre dagar i rad, snacka om lyckligt lottad =).

Jo, idag tänkte jag gå upp kl 08, men orkade inte...så stängde av larmet och gick upp tjugo i 09 istället. Hoppade i träningskläderna och gav mig ut på den bestämda löparrundan. När jag nästan var hemma träffade jag en dam och hennes hund Sigge. Vi pratade lite och hon bodde här i närheten, trevligt trevligt ;)! Söt hund hade hon =).
Blev en snabbdusch och frukost, sen tog jag faktiskt bilen till jobbet idag...trots det fina vädret =(. Men jag hade varken ork eller lust att cykla =P. Jobbade 11-14 (3 timmar...vill jobba mer!). Jo, tog sen bilen hem till huset och åt lite lunch och solade =).


Någon som saknat mina bilder på ägg- och kaviarmackor? (Sofie och pappa, nu blir ni glada va? =P)
Det var i alla fall det jag åt till lunch, smaskigt!


En typisk "Elin"bild.


Hittade en ensam, liten blomma på tomten. Fin va?

Har sprungit runt i shorts och bikinitopp för att få lite färg, men det blev nog inte så mycket =P. Jo, jag har ju så himla svårt att bli brun =(, jättetråkigt! Vattnade lite blommor och sen bytte jag om till andra kläder (bild kommer) och begav mig in till Visby.

Strosade genom affärerna i Visby och hittade massa fint =). Handlade ett annorlunda linne och en klänning på H&M, bild kommer någon annan dag. Sen hittade jag massa fina smycken.


Det blev ett långt pärlhalsband och pärlörhängen från Cubus. Snyggt med pärlor till en svart outfit t.ex.


Dessa snygga örhängen hittade jag på Åhlens, dessutom hade dem 70% på alla smycken. Två par örhängen för 31 pix, superbra!

Stannade på Max innan jag åkte tillbaka till huset. Jo, nu är Richard, mamma och syster påväg med båten hit till ön. Ska bli kul att träffa dem alla igen =). Ska dammsuga mitt sovrum och städa lite, för nu är vi ju två som ska bo här ;). Lyx!

Jo, appropå ingenting så hade jag världens packning med mig hit till ön. Hade en enorm resväska med bara kläder, en sportbag med skor (alla fick inte plats där i, så det fick bli en väska till), min datorväska, min träningsväska och tre papperspåsar...Vad har jag med mig egentligen =P? Tycker inte att jag har överdrivet mycket med mig, förutom i skoväg kanske =P. Haha...det jag ville komma fram till att i rummet står nu massa halvuppackade väskor som jag måste göra något av, byrån är full med kläder. Aja, det löser sig ;).

Jo, nu ska jag kolla runt på internet lite. Sen är det städning som gäller! Efter det får jag äntligen krypa upp i soffan med en ny bok som jag började läsa idag. Matilde av Denise Rudberg, en av mina favoritförfattare. Har läst massa böcker av henne och har nu haft den här boken liggandes ett tag. Så nu när det är sommarlov passar jag på ;). Kommer med en recension sen =).



/Elin

OBS! Jo, bör kanske förklara mig varför jag skriver Jo hela tiden. Det är för att alla gotlänningar säger Jo kors och tvärs...börjar bli lite "jobbigt" nu =P. Så därför tänkte jag "reta" er med det istället ;).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0