090612

På ÖN!!!
Det betyder alltså att jag nu är på Gotland, äntligen =). Nu börjar mitt sommarlov påriktigt. Jag ska vara här i nästan 2 månader och det ska bli jätteskönt. Dock kommer jag säkert om en vecka bli rastlös och inte veta vad jag ska hitta på, men detta är en prövning för mig. Jag måste lära mig att kunna slappna av, ta det lugnt och bara filosofera över livet. Jag får ju dessutom lite utspridda besök. E kommer v. 27 från torsdag kväll till söndag kväll =), fyra av mina tjejkompisar kommer v. 30 från måndag till fredag och Richard hoppas jag kommer någon mer gång än nu på onsdag =).

Min morgon blev väldigt stressig, så det är därför jag inte skrivit fören nu. Jag satte klockan på 10, men var så himla trött så jag sov till kvart i 11 =). Hoppade in i duschen och sen åt jag frukost. Sen fick stackars Richard kila hem, så att jag kunde avsluta min rensing och städning i mitt rum (gamla rum blir det nu!). Efter det var det dags att åka till båten =). Stannade på vägen och åt en hamburgare och handlade lite mat också. Båtresan hit gick bra, det var lite gungigt i början, men lugnade ner sig efter ett tag. Det är lugnt så länge man sitter still.

När vi kom till ön (Gotland) så var det uppehåll och lite blåsigt, bättre än vädret i Stockholm i alla fall (spöregn). Packade ur bilen och medan mammi och pappi började med maten packade jag upp mina väskor. Ville göra mig lite hemmastadd i mitt rum som jag ska bo i i 2 månader =). Hade alldeles för mycket kläder med mig, så lite får ligga kvar i väskorna. Känns skönt att kunna variera sig, dock har jag nog lite "för mycket " sommarkläder med mig för det här vädret. Enligt SMHI ska det i alla fall bli stor sol både måndag och tisdag =D. Börjar ju jobba på måndag, men det är bara ett kort pass från 11-14. Resten av dagen kan jag slappa och sola, hur nice som helst.

Igår när jag var med tjejerna på Grönalund tog jag lite fina bilder som jag nu har laddat upp;



Inzoomning

Vadå sötaste kusinen ever? =)


Finaste bilden på tjejerna tillsammans, när dem åker tekopparna =).


Tjejerna hade roligt på lilla frittfall. Själv njöt jag av den varma solen som ville visa sig =).

Nu ska jag kolla igenom min mail, kolla lite bloggar och självklart lite klädsajter ;), sen blir det natti natti här på ön. Sov gott allesammans! Hörs imorgon, då är det en fullspäckad dag ;). Det blir lite springa, lite handla á la systembolaget och lite följa med mammi och pappi på golfrunda (om vädret tillåter...). Rapporterar imorgon.

Avslutar dagen med denna notis som jag hittade i Klick:

Jag säger då det, Sverige har det svårt ibland ;).

/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0