Imponerad

...över mig själv idag! Ni kommer väl ihåg den långa listan jag skrev igår? Jag kan stolt meddela att jag kan pricka av allt på den =)! Efter inlägget vid lunch gick jag ut och solade, samtidigt låg jag med vaderna på spikmattan (ska förklara varför nedan). Solade i några timmar, sen tog jag med lillasyster till mataffären och handlade inför kvällens matlagning. När vi kom hem började vi städa och tvätta varsin bil, det tog mycket längre tid än jag trodde, så jag är verkligen glad att hon fixade en av dem. Jag hann städa bilen invändigt innan jag var tvungen att sätta igång med maten, bjöd familjen på fläskfilé i gräddsås och ris och till efterrätt fruktsallad med vaniljyoghurt =). Det var jättegott (om jag får säga det själv). Efter maten spelade mamma och pappa kubb, jag och syster ville bli klara med bilarna, så vi tvättade dem utvändigt. Nu har mami och papi superfina bilar, jättefräscha och rena. När jag äntligen var klar med det gick jag upp till mitt rum, vilken katastrof! Jag har ju två sängar i rummet här på Gotland och den ena (där jag inte sover) såg man inte ens, för den var helt täckt av kläder...och jag hade ju lovat mig själv att städa. Dammade, dammsög och plockade undan. Nu är det superfint och fräscht här också =). 


Såhär fint och mysigt är mitt hem (rum) denna sommar =). 

Varför lade jag då mina stackars vader på spikmattan? Jo, därför att jag har problem med dem =(. Jag har skrivit någon gång att jag fått kramp här i bloggen och det är något som händer mig några gånger per år. Tidigare kunde jag få det en gång i veckan/månaden =(. Ni som har haft det vet vad jag pratar om när jag säger att det gör så himla ont! Första gången jag fick det var när jag sov. Jag visste inte vad det var så jag skrek efter mamma och sa att jag hade så enormt ont i vaden, hon hade haft det själv, så hon fick hjälpa mig att stretcha. När jag var lite yngre simmade jag ganska mycket, vilket ofta resulterade i kramp (en gång t.o.m i poolen). Jag lärde mig med åren att kunna kontrollera mig själv och inte börja skrika, utan stretcha så fort jag kände av det. Även pojkvännen har lärt sig vad han ska göra när det sker =P, "Richard, kramp!" och han flyger på benet och sträcker bak foten =). Efter en krampattack har jag oftast lite svårt att gå i en eller två dagar, det beror förmodligen på att benet har varit så otroligt spänt och det ger då ifrån sig en typ av "träningsvärk". Jag får ofta kramp i samband med för hård träning eller när jag precis satt igång med träningen efter ett uppehåll. Till er som aldrig haft det, grattis, för det är verkligen inte roligt =(! Hela vaden låser sig och det finns inget man kan göra förutom att stretcha och massera. Som ni kanske förstår är jag nu mästare på att stretcha vaden efter promenader och löparrundor, det är jätteviktigt för mig. Så idag provade jag alltså att ligga med vaderna på spikmattan för att se om spänningarna släpper. Jag ska köra på i en vecka, så ska jag återkomma med resultat.

Nu ska jag snart borsta tänderna och krypa ner i min sköna säng =). Är helt slut efter allt jag gjort idag. Imorgon återgår jag till mitt vanliga jobb igen, då från 11-17. Hörs imorgon!
/Elin


Jag steker ute på tomten. Varm och skön dag idag =).
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0