Att jag aldrig lär mig...

...göra det jag ska!! Okej, jag har ju gjort pedikyr och manikyr som jag skulle göra, visst blev det fint?


Matchade finger- och tånaglarna i rött =). Ska ha mycket skor som visar tårna, fint med lite färg då. Jag tycker det är superfint med nagellack i alla dess färger, helst väljer jag rött, svart eller rosa. Men på mitt jobb kan jag tyvärr inte ha nagellack, för det blir jättefult efter en dag och då är det inte värt det. Så jag kör på genomskinligt nagellack på jobbet ;).

Färdigpratat om det! Åter till rubriken. Varför gör jag massa andra saker istället för att göra det jag ska? Samtidigt som jag fixade mina naglar så fastnade jag för Martina och jag som handlade om en tjej med downs syndrom. Hon var väldigt duktig, glad och kunde prata ordenligt. Hon hade ett jobb som hon älskade och bodde ensam (men fick hjälp). Jag blev så glad när jag såg henne och tänkte "Vilken kämpe!". Hon berörde mig djupt och jag blev nästan tårögd. Hon fyllde 40 år förra året och är superduktig på musik =). Det var väldigt fint och givande att se!
Efter det var det Super mom som handlade om mammor som blev mamma när dem var under 18. Det handlade om att vinna titeln Årets mamma 2008. För att bli nominerad behövde man vara gift, tro på gud och sträva efter att bli en bättre mamma. Typiskt amerikanskt program, sånt som jag gillar att se ;).
Och vips, så var klockan kvart i elva. Hade jag städat mitt rum? Nej. Hade jag dammsugit mitt rum? Nej. Hade jag plockat iordning överhuvudtaget? Nej. SUCK! Att jag alltid ska göra en massa andra saker...så det var givetvis bara att sätta igång.

Som tur var tog det inte så långt tid. Hade bara en hög med kläder som jag la i lådan och plockade undan lite. Bäddade även med dem rena lakanen, så nu luktar det fräscht här =). Har även dammsugit lite och plockat iordning i "tv-rummet". Jag tror inte att mina tjejkompisar bryr sig så överdrivet mycket, vi kommer ju bara smutsa ner igen =P. Fem tjejer på två toaletter, kommer nog bli bra =). Nu hoppas jag verkligen att dem ligger och sover gott, dem ska nämligen åka från Stockholm kl 05.

Själv ska jag kliva upp vid 08 och ge mig ut och springa (oavsett väder!). Nu lovar jag er, bloggläsare, att imorgon ska jag bege mig ut på en löprunda, oavsett om det regnar, är sol, moln, snö eller blåst. Om det dock skulle blixtra eller åska, så vågar jag inte...jag vill inte bli delad på mitten för att få springa i 40 min =P. Nähä...dags att sova nu kanske?

Jag ska nog ta och göra det. IMORGON kommer the girls!! Ska bliiiii så roligt.
Sov gott <3.
/Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0