090731

Om 1,5 timmar är det augusti. I augusti har jag mycket planerat. Jag ska "flytta" från mitt sommarhem här på Gotland till mitt riktiga hem i Linköping. När jag kommer dit har jag inte två av mina bästa kompisar kvar där, för dem har bestämt sig för att börja plugga på andra håll =( och det är enormt tråkigt för min del. Jag ska försöka göra det bästa av situationen, men man blir ganska snabbt van vid att ha dem så nära hela tiden. Vi åt ju middag tillsammans minst en gång i veckan...det kommer jag verkligen sakna! Skolan börjar igen och det ser jag som sagt inte riktigt fram emot. Men först är det Nolle-P och det ska bli roligt...hoppas jag ;). Så det händer lite i augusti i alla fall.

Nu till dagen. Gick upp strax innan 8 och skjutsade moster till flygplatsen =). Sen åkte jag hem, köpte med mig lite lyxfrukost och åt den. Åkte vidare till jobbet och jobbade 10-18. En ganska seg dag, men chefen bjöd på tårta. Det är ju alltid något ;)! Jag brukar hänga rätt mycket med en tjej på jobbet, J. Hon är supertrevlig =). Blir lite tråkigt att åka ifrån henne och alla andra..."mina" små gotlänningar med sina härliga dialekter. Här kommer en stockholmstjej och tror att hon är något =P *suck*. Det har varit en rolig sommar trots ibland alldeles för lite jobb och ibland alldeles för mycket.

När jag kom hem blev det korv med bröd. Sedan har jag legat och kollat på filmen på smällen. Har sett den förut och jag tycker den är lite smårolig =). Har samtidigt ätit lite chips och druckit läsk. En riktig myskväll. Dessutom har jag bytt tid med en kille på jobbet imorgon, så istället för att börja halv 8 börjar jag 16. Då har jag hela förmiddagen till förfogande =). Ska nog passa på att gå eller springa, sola om vädret tillåter och bara ta det lugnt =). Skönt med lite ledigt innan.


Jag har krypit ner under ett täcke i soffan. Lyx!

Dags för en film till Sex and the City - the movie. Sen blir det nog läggdags för min del. Sov gott om vi inte hörs igen!
/Elin

Ps. Ett tips till er som gillade mina boots/pumps jag visade igår. Dem har ett par jättesnygga på H&M till ett bra pris, kolla! Ds.

     

Visst är dem snygga? Tror dem kostar 399:-. Skynda att fynda!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0