090728

Ännu en dag har snart passerat. Skönt att man bara jobbade från kvart i 8 till kvart över 3 idag =). Men jag är helt slut! Egentligen skulle jag vilja ta en liten powernap, men då somnar jag väl inte ikväll?! Börjar nämligen kvart i 8 imorgon igen...så det blir en tidig kväll.

Har inte sovit så bra i natt eller jag har sovit konstigt kanske jag ska säga. Vaknade nog (jag är lite osäker) runt halv 2 på natten och drog upp rullgardinerna (?) och gick på toa, sen kollade jag klockan. Halv 2!! Jag trodde jag skulle gå upp, så jag stupade i säng och lät båda gardinerna och dörren vara öppna. Mamma vaknade vid 5 och trodde att jag var uppe redan...men då sov jag! Vaknade sen vid halv 6 och insåg att det var en hel timme kvar av min sömn, så jag drog ner rullgardinerna och stängde dörren =P...jag är då verkligen skum!

Appropå detta så måste jag berätta för er om något jag gjorde för några år sen när jag bodde hemma...detta är verkligen konstigt! Jag vaknade vid, vilket jag trodde, 07 och gick in i duschen. Duschade och kände samtidigt att mitt huvud var jättetungt. Ni vet sådär riktigt, riktigt trött som man bara är när man inte sovit på jättelänge. Aja, tänkte jag och klädde på mig och satte mig och började käka frukost. Kollade av en händelse på klockan och den visade 03.15. Haha...jag hade gjort mig iordning och allt utan att ens kolla på klockan eller reflektera över att det var bäcksvart ute. Ibland undrar man vad jag är för en =P! Jag tycker det är roligt nu, men då var det inte roligt. Som tur var somnade jag om direkt och började reflektera över händelsen på morgonen.

Idag var det B som lagt ut bilder från besöket på FB, nu är det bara jag som inte gjort det.


Jag hämtade tjejerna vid båten när dem kom hit. Ön bjöd på fint väder denna dag =).


Söta E och E med varsin vattenmelon-drink <3.


Min snygga kompis S =). Visst är hon vacker!!!


Alla utom S innan B skulle åka hem =(. I Almedalen.

Vet ni, det är bara två veckor kvar tills jag åker till Stockholm =(. Mindre än två veckor t.o.m. Det känns inte alls roligt! Jag trivs här och hade gärna stannat några veckor till. Jag trodde (som mamma sa) att jag skulle bli uttråkad och så här, men jag blir verkligen inte det. Jag känner ett lugn jag aldrig känt förut. Det lugnet finns inte i Linköping och inte i Stockholm. Det finns här på denna lugna och vackra ö vid namn Gotland. Jag har även träffat massor av trevliga människor på mitt nya jobb som jag inte vill åka ifrån =(. Varför kan inte sommarlovet vara lite längre? Jag kommer "behöva" åka hit något mer i år, får kanske bli en långweekend eller något...för jag vill tillbaka innan jag ens åkte härifrån! Usch, jag är rädd för att jag kommer få ångest på båten (...inte för att dem ska krocka). Jag VILL inte åka härifrån. Det enda skälet som får mig att vilja åka och då menar jag det enda, det är mina underbara tjejkompisar som jag redan saknar massor och självklart min lilla pöjk <3. Om alla dem hade varit här så hade ju allt varit HELT perfekt. Snälla någon förläng sommarlovet ett par veckor så att jag hinner tröttna på denna underbara ö. Om jag någonsin kommer tröttna?

Nu ska jag krypa upp här i sängen med nya numret av Sofis Mode =). Den har mycket bra shoppingtips i sig! Just det, jag längtar efter shoppingen i Stockholm också ;). Jag måste ta mig en heldag och bara traska runt i stan, fika lite och shoppa lite. Jag längtar =), någon som vill följa med?



/Elin

Kommentarer
Postat av: emelie

Jag vill såklart följa med dig och shoppa;)

2009-07-29 @ 18:13:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0