2009...Starten på mitt nya liv!??

Det är en vecka och fyra dagar sedan jag skrev i bloggen...tiden bara rinner iväg när man har roligt...=P.
Nu har jag iaf kommit tillbaka till min lägenhet och mitt liv i Linköping. Det känns faktiskt ganska bra att vara tillbaka till "vardagslivet" igen. Har som tidigare skrivit haft ett toppenlov då vi åkte på en toppenresa =), men det är ändå skönt att komma tillbaka till sitt eget (eller halva ens eget iaf).

Skolan har dragit igång igen för terminen och det känns både positivt och negativt. Det var jätteroligt att träffa alla goa kompisar igen =), men otroligt tufft att börja med ett seminarium följt av en hemtenta på det. Men nu är den inlämnad, och jag hoppas på det bästa. Var en otroligt svår tenta =( och den handlade om en massa teoretiker vilket inte är så värst roligt. Så idag har jag civiliserat mig tillbaka i verkligheten efter att ha suttit instängd i lägenheten i mjukiskläder, böcker och papper överallt och 2 liters coca-cola i 4 dagar...fy sjutton för det! Har hunnit gå lite ärenden idag också =). Varit och beställt tid på synsam för linsundersökning, ska äntligen skaffa linser. Sedan mötte jag Richard i tornby för att handla mat och vi handlade en hel del faktiskt, så nu har vi så att det räcker i ett år framöver...kanske inte, men iaf =). Efter våran tvåtimmars matshopping (vi var faktiskt på ica maxi och willys) så blev det en snabb cykelfärd hem, vilket resulterade i att jag ramlade med cykeln =(. Klantig som man är. Var precis utanför lägenheten och skulle ställa in cykeln i garaget och jag bromsade som vanligt  för att kunna svänga, och pang sa det så låg jag där med matkassar ovanför mig och jaa...det gjorde ont =S. Fullpackad cykel och miljarder gruskorn under cykeln är ingen hit. Så nu berättar jag för er att jag har ramlat med cykeln för första gången i Linköping och då har jag cyklat i både ishalka, spöregn, blåst osv. Så jag är stolt iaf för det. Jag återhämtade mig ganska fort och satte igång med att laga lite middag, hamburgare blev det, snabbt och enkelt. Sen har jag och Richard storstädat lägenheten för att få bort allt vad tenta heter och jag tycker att vi lyckades ganska bra =). Det doftar rent och fräscht här nu och man kan till och med bjuda in folk till oss. Richard drog till sina killkompisar efter och två kompisar till mig kom hit och vi tittade lite på tv, pratade och hade allmänt mysigt. Supertrevligt.

Men nu kanske jag borde skriva lite om min rubrik. Och det är alltså såhär. Hösten 2008 flyttad jag alltså till Linköping. Jag gav upp min träning för att kunna komma in i det ovanliga skolsystemet med lektioner olika dagar och olika tider, grupparbete hit och grupparbete dit. Den motion jag fick var cyklandet från och till skolan, vilket tar ca. 40 min t.o.r. och ibland promenader nere vid ån, mer än så blev det inte. Kostvanorna har också gått mot det sämre, mycket snabbmat efter att man varit ute och festat (alkohol = mkt kalorier), mycket "skit" hemma och mycket varierande middagstider. Detta har resulterat i vilket inte är jättekonstigt, men att jag har gått upp i vikt =S. Inget jag vet egentligen, då jag inte vägt mig på över ett halvår, men det syns och känns tycker jag =(. Så NU ska jag alltså börja mitt nya hälsosammare liv =)....

...på måndag drar jag alltså igång och då blir bloggen lite som en träningsdagbok för mig. Ni ska få följa mitt nya liv via bloggen. Jag tjuvstartar lite redan imorgon med att gå till friskis och svettis och köpa mig ett träningskort, och när jag ändå är där ska jag köra ett pass. Det som gäller för mig är att på måndag ska jag helt och hållet lägga av med att äta chips, godis, glass och snabbmat och läskdrickandet, jag ska även dra ner på alkoholkonsumtionen. Detta "förbudet" ska gälla i tre veckor, sedan ska jag ha en ätardag i veckan om jag är sugen. Jag ska dessutom köra en detoxkur på tre veckor för att rena kroppen från alla "gifter". Jag ska fortsätta äta mat som vanligt, men ändå försöka tänka på vad jag stoppar i mig. Sedan är det då träning på detta. Min tanke är att köra styrkepass, friskisgympa, stavgång, löpning och simning. Alltså minst ett styrkepass/v, minst två friskispass/v, minst två stavgångspromenader/v (när jag skaffat stavar, innan dess blir det powerwalking), löpning drar jag igång med sakta, startar med kanske ett pass/v och utökar allteftersom och sist simning, det blir nog en gång varannan vecka eller var tredje vecka för variationens skull =). Jag vet att detta låter typ orimligt när man helt och hållet slutat träna, men jag har klarat detta förut och jag har haft en superkondition och mått toppen förr, så jag vet att jag kan!! Och jag kommer lyckas!!
Måndag blir det mätning av "alla" kroppsdelar, sen blir det mätning tre veckor efter så får vi se om något har hänt och sen en månade efter det osv. Men först och främst ska jag börja träna och komma igång...vi får se hur det blir, ni får iaf följa mig här på bloggen =).

Ojojojojoj, vad jag skriver. Ville verkligen bara få ner allt jag känner och tycker och ska...Tänkte avsluta inlägget med lite roliga bilder från USA och lite annat roligt. Ha en fortsatt trevlig fredagskväll! Hörs snart igen.
P&K


Besökte Miami Ink. studion. =)


Paradiset?? Jaaa...i Cancun, jag vill tillbaka!! =)


Jag på julafton =). Mina nya klänning som jag är totalt förälskad i från Forever 21.


Kan det bli bättre än såhär??


Times Square...WOW!!

  
Richards coola julklapp, Kanye West-brillor ;)


I <3 New York


Tillbaka i lägenheten med mitt nya Hard Rock Café glas, med min favoritdrink after eight i och min nya tröjja från Ralph Lauren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0