090225

Nu börjar det knarra i kassan eller kanske inte, men nu börjar jag verkligen inse hur mycket allt kostar. Man ska ha saker på apoteket som snabbt kommer upp i flera 100 kr, man ska handla mat för flera 1000 i månaden, man vill kanske ha något nytt klädesplagg då och då osv. Skolan kostar också pengar, alla böcker man behöver, kåravgift mm. Det är inte roligt att bli vuxen och flytta hemifrån när man tänker såhär =(. Om jag fick bestämma själv skulle jag kunna shoppa så himla mycket saker, men nu får man tänka efter innan man handlar.

Något som inte är en rolig avgift är mina linser. Var på en sista synkoll idag och det visade sig att i ena linsen var det en spricka och den andra var trasig =(, så det var bara att slänga...Och nu är jag alltså helt utan linser och får bära mina glasögon i en vecka. Sen kommer linserna komma till synsam och då ligger kostnaden på 800 kr för 3 månader =S. Tänkte köra synsam i ett halvår eller något så att jag har lite säkerhet, sen får jag nog beställa linser på internet. Det är lite dyrt med 3200 kr om året för linser, eller vad tycker ni??

Något som jag väldigt gärna skulle vilja ha nu är en mobiltelefon. Min mobil är visserligen bara 1 år och 2 månader, men det går knappt att sms:a på den, ibland försvinner jag så att den jag pratar med inte hör mig, det knastrar när den jag pratar med pratar och detta är kanske inte saker som gör att jag nödvändigtvis behöver en ny telefon. Men det skulle ju underlätta en hel del, då jag använder telefonen som både mobil och hemtelefon. Det är ju viktigt att den fungerar då!
Är lite inne på en Sony Ericsson W595, syster har en blå, men jag vill ha en rosa eller cosmopolitan vit =). Den är superfin, men man får ju pröjsa strax över 2000 för den och det är ju inte pengar som jag har nu.

Eller ?

Kanske ska spara den "stora" lönen jag får från NH. Typ 800 i månaden...då har jag ju mobilen efter tre månader. Det ska jag iaf fundera på, vad tycker ni om det??

Nähä det här duger absolut inte. Nu är det dags för träning. Ska ju iväg och jobba vid 18, så jag vill ju hinna äta mat innan. Så ha en bra kväll, så höres vi snart igen.
P&K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0