Guten heute alle leute ;)

Som ni ser är rubriken på tyska eftersom jag tänkte berätta om något roligt som hände mig i affären häromdagen. Något som ni alla inte vet är att jag under 3 års tid bodde i Tyskland, från att jag var 7 till jag var 10. I högstadiet och gymnasiet läste jag sedan tyska som språk och jag kommer ihåg en del. Det är roligt att kunna det nu när det är mycket tyskar som turistar på Gotland. Det var en man, en fru och deras dotter (som var lite äldre än mig) och jag hörde redan i kön att dem pratade tyska. Så jag sa "Guten tag", vilket betyder god dag på svenska. När jag sedan hade slagit in alla varor berättade jag på tyska vad det blev, och då står killen bakom dem i kassan och säger "WOW!". Tyskarna tittar på mig och säger att det är roligt att jag pratar tyska =). Sen när det då är killens tur frågade han mig om man var tvungen att prata tyska för att jobba där?! Haha...nej, men jag tycker att det är roligt, svarade jag då =). 

Nu till min dag istället. Såhär långt har den varit väldigt trevlig och bra =). Åkte som sagt med pappa in till Visby där jag bjöd honom på lunch (två år försenad julklapp), salladsbuffé. Lite bilder från dagen;


Enormt vacker utsikt från restaurangen =).


Här är jag med min goda sallad även idag ;). Tredje gången jag äter här i sommar.


Restaurangen som ligger på Hästgatan 17 rekommenderar jag varmt om man gillar sallad =).


Visby/Gotland är vackert. Detta är nog bland dem sista gångerna jag besöker staden innan jag åker hem =(.

Efter den trevliga lunchen åkte vi hem. Mamma och pappa åkte iväg och spelade golf med grannarna, som de också ska på middag hos ikväll. Så jag pratade med A en stund i telefon =). Sen försökte jag sola, men det var lite för molnigt (kallt för det). Har inte hunnit mycket mer än så, men kvällen är ung ;). Jag ska snart sätta igång och packa klart allt så har jag det gjort.

Hörs mer ikväll, då ska jag skriva om tandblekning ;). Förresten så planerar jag att göra en Gotlandsguide till er som kanske ska hit nästa sommar! Det man MÅSTE gå på om man är här ;). Roligt va?? Det kommer när jag är hemma sen =).


Avslutar med en nytagen bild när jag chillar i fotöljen ;).

/Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0