090828

FREDAG =).
Även om mina veckodagar påminner ganska mycket om mina helgdagar är det ändå väldig skönt med HELG =). Alltså jag menar, jag måste ju plugga i helgen också =(. Fast mest blir det roliga saker =).

Idag klev jag upp vid halv 9 och befann mig i bibblan vid 10 för att plugga med A. Vi satt intensivt och pluggade till strax efter 12 då vi tog ett break. Fortsatte sedan fram till 14, eller jag satt kvar eftersom jag hade kommit in i ett "flow" ;). Gick från bibblan vid kvart i tre. Gick förbi affären och köpte med mig lite fika hem till mig och Richard. Vad tror ni jag kommer hem till?? En SJUK Richard!!! Han ligger på sängen helt utslagen, utan att ha lyft ett finger =(. Han är jättevarm, har ont i halsen och ont i huvudet. Stackaren. Så jag drar upp honom till soffan, fixar lite fika och sen mådde han lite bättre =).

Blev bara en snabb fika eftersom det var brännboll och grillning som gällde idag (Nolle-P). Cyklade med A till Vallamassivet och var faddrar. Stod och kollade på i ÖSregn och åska =(. Det var väl kanske inte roligaste sysselsättningen en fredag, men vad gör man inte för sina "små" nollan? Cyklade hem och lade mig i soffan =). Hade tänkt plugga lite nu på kvällen (jag vet, en fredag!), men jag fastnade framför Kristallen och sedan satte jag igång med att städa, diska och byta lakan ("smittade" lakan är inte nice!). Och nu sitter jag här =P.

Trots att Richard inte mådde bra alls (han är nästan aldrig sjuk) så jobbar han på sin avslutningssittning idag. Han ville inte svika sitt "team". Det var tydligen flera sjuka, så han tog en Ipren och biter ihop. Stackarn! Jag är "bara" hängig, snuvig och har lite ont i halsen nu...och jag hade tyckt det var hemskt jobbigt! Imorgon är det min tur att "jobba". Eller i alla fall vara nykter fadder ;). Jag kallar det lite som ett jobb, för man har ansvar för att alla nollan kommer hem ordentligt efter festen. Imorgon har dem öppet till 03, så har jag nollan som stannar kvar tills dess är det bara att stanna kvar. Jag är inte ensam, vilket är skönt. Imorgon är det A som joinar mig =).

Nu ska jag snart krypa ner i min goa, nybäddade säng. Först en bild på mig i min mysoutfit ;). Sov gott!


/Elin

Jag har väntat sen kvart i 12 på att kunna publicera detta inlägg...blogg.se bråkar =(!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0