090810

Uppe med tuppen =)! Idag vaknade jag tidigt eftersom B skulle iväg till jobbet. Tänkte att jag lika gärna kunde kliva upp nu, men jag kommer nog somna om igen om ett tag =P. Det har inte blivit så mycket bloggande på sistonde och detta eftersom jag är hemma i Stockholm och tar vara på varenda minut av min tid här. Idag har jag dock inte mycket planerat, förutom att plugga en del =( och kanske cykla en sväng till Täby Centrum. Vi får se! =).

Igår åkte jag in till stan och träffade Julia =). Det var supertrevligt! Vi träffades på Drottninggatan, gick och kollade i affärer och jobbade oss neråt mot Norrmalmstorg. Köpte med oss mat från Sandy´s och en frappe från 7 eleven och gick till Humlegården. Det var superfint väder och väldigt vackert, detta enda som störde var väl Djurgårdsfansen =(. Dem skrek och hade sig...så lite störda blev vi allt =P. Vi fortsatte sedan upp till T-centralen igen, stannade på Skopunkten och prövade skorna igen (jag älskar dem verkligen), men bestämde mig för att fundera lite till ändå ;). Vi skiljdes åt och jag åkte åt ett håll och hon åt ett annat. Det var väldigt roligt att träffas nu innan jag åker till Linköping igen och jag hoppas vi ses fler gånger när jag är hemma på besök =).


En outfit jag provade på Gina Tricot. Jeansen var rea på och dem satt verkligen inte snyggt =(. T-shirten gillar jag ganska mycket, men ändå inte för att köpa den ;). Vad tycker ni?


Söta
Julia i Humlegården =).


Jag i Humlegården. Dagens outfit blev vitt linne och ny kjol från H&M. Skorna och brillor H&M. Armband MQ och H&M. Halsband Cubus.


Jag på tunnelbanan på väg hem igen. Köpte ett nytt armband =) på Bianco. Snyggt va?

När jag väl kom hem vid fyra så tog jag det lugnt, hade åkt på världens huvudvärk =(. Tog en värktablett och sen var det lugnt vid fem när B kom förbi och hämtade mig =). Vi åkte till Täby Centrum, hämtade ut våra biljetter till Sommaren med Göran. Gick vidare till donken, satt ute i solen och pratade/åt =). B ville ha sprite, men det smakade mineralvatten. Gick in och skulle byta, fick en ny som smakade likadant. Gick in och bytte igen, fick en större mugg som ändå bara smakade vatten =P. Tillslut blev jag lite småirriterad och sa till tjejen "Men detta är verkligen inte sprite!" och då sa hon "Nej, jag kände det nu också". Men hallå!!?? Varför inte smaka istället för att lämna ut tre muggar mineralvatten...Tillslut bytte dem det som var fel och då smakade det äntligen sprite ;). Haha...det var lite småroligt! Sen gick vi och köpte massa popcorn, snacks och ännu mera dricka. Filmen var lite smårolig, helt klart sevärd! Den var ju självklart lite överdriven på sina ställen och väldigt förutsägbar, men samtidigt lite rolig och knäpp på sina ställen. Jag tycker nog att den har blivit lite väl sågad av tidningarna, för så dålig var den verkligen inte.

Efter bion åkte vi förbi ICA där B handlade med sig lite frukost. Åkte hem till mig och gick en promenad genom kvarteret ;). Och jag som är så himla smart gör ju totalt bort mig =P. Vi gick förbi en tomt med en upplyst pool. Det var helt öppet (så att man såg in) förutom några enstaka träd. Jag börjar prata om att det vore jobbigt att ha pool när alla ser in och så drog jag skämtet "Nej, men står ni här och badar nakna idag igen". Tror ni inte att människorna som bor där då precis är på väg till poolen. Dem hörde allt! Hahahaha...jag och B bara garvade. Ibland är man så smart ;).

Så nu sitter jag här, lite småtrött...så det blir nog till att sova lite till. Klockan har ju trots allt bara passerat 8.
Hörs snart igen!
/Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0