KÖRKORT!!

Nu avslöjar jag min största hemlighet för er.
Jag har under en längre period övningskört i Linköping och jag har inte berättat det för er eftersom min pappa läser bloggen och han har inte vetat något om detta =).
Så idag var det då dags. Jag var något fruktansvärt nervös. Men det gick så bra!! Fick köra upp med två män, den ena lärde sig och satt fram bredvid mig och den andra satt bak och kontrollerade den andre och mig :P. Var lite nervöst.
Det som var absolut jobbigast på uppkörningen var back-parkera. Jag bad min körskollärare om att få lära mig backparkering och fickparkering, men hon sa bara att dem inte hade kollat sånt på 10 år och självklart fick jag ju göra det nu. Fick sådan fruktansvärd ångest, har ju aldrig gjort det. Men det gick faktiskt väldigt bra =), jag sa inte ett pipp och bara körde.
Kan ni gissa hur lycklig jag är??? Det går inte att beskriva känslan! Vilken frihet =). Imorgon tar jag och syster bilen till Visby och handlar lite och jag KÖR!!!!!!!!!!!!!!! :D Hahahaha...jag är så GLAD.

Som jag skrev tidigare visste ju inte pappa om det hela och under hela resan till Gotland har mamma, jag och syster varit helt tysta om detta...duktigt va?! Så när vi kom fram korkade familjen upp champange och jag sa till mamma "kan inte du och jag åka och köpa snacks?" och hon svarade "men det kan du ju göra själv" och gav mig bilnycklarna. Pappa fattade ingenting, han bara gapade :P. Och jag fick ta fram körprovsbeviset för att verkligen övertyga honom. Och vad glad han blev!! Det värmde verkligen :D.

Så nu har jag alltså körkort och det är helt underbart :). Jag kommer ju behöva det i sommar, så det känns så skönt.
Skärtorsdagen den 9 April 2009 ska jag minnas förevigt.

Detta fina kort fick jag av familjen, fast varken pappa eller sofie visste om det :P. Det innehöll 500 kr =) och bredvid fick jag två påsar bilar. Tack familjen!!! =)

Ok, nu startar vi resten av inlägget. Jag har kommit fram till Gotland efter en lång resa som startade vid 12 från Linköping. Är ganska trött och så nu, så jag hoppas jag somnar som en stock ikväll. Har lite sovtid att ta igen efter några nervösa nätter.
Känns otroligt skönt att vara framme =). Har saknat Gotland. Nu ska jag vara här till på Tisdag, hur avslappnande och skönt som helst.

Idag har jag också varit runt och kollat på lite internetshopping. Nu är jag riktigt shoppingsugen efter körkortet :P, hehe...konstigt egentligen ;). Vill ju unna mig något för att jag varit så duktig. Får se om jag hittar något fint imorgon!?

Delar med mig av lite godbitar


Ett par helt otroligt snygga jeans från bubbleroom.se.
Märket är Rock & Republic. Synd bara att dem kostar 2799:-.
Men man får önska sig dem...önska kostar ingenting ;)


Underbara skor som skulle passa perfekt till min nyinköpta fransväska (som förresten följer med överallt).
Dem kommer från halens.se och ligger på 299:-/st. Det går att välja på låga och höga. Jag älskar dem höga!! Ich möchte bitte ;).



Ursnygg leggings från halens.se. Dem finns i svart, rött, vitt och grått.
Tycker att dem är lite roliga då det är en liten detalj på dem =). Ligger på 150:- för ett två-pack. Skynda Fynda!!

Det får vara sista grejen för idag. Nu ska jag gå ut och vara lite social och inte bara sitta vid datorn.
God natt!!
P&K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0