090411

Påskafton =).
Förlåt för att jag inte har skrivit idag, men vädret har varit underbart och jag har hållit mig sysselsatt hela dagen.
Vaknade strax innan nio imorse och begav mig ut på 1 timmes promenad i solen, på hemvägen blev det faktiskt i bara t-shirt =). Underbart! Kom hem duschade och slängde i mig lite frukost, sen åkte farmor och jag till Visby och kollade i lite affärer. Idag lät jag faktiskt farmor köra ;), ville vila =).

Var inne i lite olika affärer som Lindex, Din sko, HM och så, men hittade inget jag ville ha. Men sen så gick jag in på VILA och hittade en helt underbar klänning (blommig, fanns i både svart och rosa) och en skinnjacka. Och tror ni att jag köpte något av dem?! Självklart tror ni det! Fick bli skinnjackan =). Visar bild och skriver mer om den imorgon. Den är hur fin som helst i alla fall, me like. Klänningen skulle vara perfekt i sommar till ett par leggings eller barbent till ballerina eller höga klackar. Ska fundera lite innan jag köper en. Har ju VILA i Linköping också ;).
På Coop Forum köpte jag i alla fall en tidning som jag ville ha. ELLE. Det ingick en kuvertväska också.

Helt okej plånbok/väska. Finns i svart, "ormskinn" och guld. Tyckte den svarta passade mig bäst då jag inte är så förtjust i varken orm eller guld (iaf inte som plångbok/väska). Köp! Kostar 50 kr och dessutom får du ett bra magasin också.

När farmor och jag kom hem var det hög tid att ta tag i påsklunchen (buffén). Blev en massa gott som vi åt. Efter maten var det dags att leta påskägg =). Fick ett av syster, ett av mamma och pappa och ett av farmor och farfar =). Av syster fick jag en duschkräm som luktar smultron (mums!) och godis. Av mamma och pappa fick jag pengar =) och av farmor och farfar fick jag pengar, godis och denna söta prydnad =)

TACK allesammans för jättefina påskägg =) och för en helt underbar påsk =D!

Efter all mat och påskäggsletande var det dags för lite solning. När jag tröttnat på det gav jag mig på att plantera lite blommor ute. Sen när det var klart skulle jag hjälpa mamma i trädgårdslandet. I jorden fanns det två cementstolpar som inte ska vara där, så jag gav mig på att försöka få upp en av dem. Jag grävde och grävde och grävde och tillslut fick jag den att röra på sig och då fick mamma komma och hjälpa till att få loss den från jorden. Och envis som jag är skulle jag ha upp den ur hållet och upp på gräsmattan, den vägde hur mycket som helst. Fick upp den ganska långt, sen fick mamma hjälpa mig lite =). Hur roligt som helst. Den andra stolpen fixade jag och syster tillsammans.

Nu i kväll har vi ätit en jättegod parfait gjord på kahlua och grädde ;). Sen har jag, syster, mamma och farmor spelat Buzz. Det var trevligt =). Så ni förstår att jag inte haft tid att skriva.
Hoppas alla haft en underbar påsk!? Det har i alla fall jag haft =). Säger Glad Påsk såhär på kvällen till er alla =).
P&K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0