Seg och nyanställd :)

Hej på er!

Förlåt att jag inte skrivit på länge, men igår jobbade jag direkt efter skolan och idag har jag varit i skolan och sen handlat och städat...så jag har haft fullt upp :). Men nu har jag hittat hit igen. Hoppas allt är bra med er, själv är jag jätteseg och har varit det hela dagen. Igår var alltså min första dag på mitt "student-jobb". Jag har fått jobb på NH (nationernas hus), en restaurang och nattklubb här i Linköping. Richard har också fått jobb där, så igår arbetade vi tillsammans :). Han i baren och jag som servitris. Mitt pass var från 16-02, och det var ganska tungt när man blev trött redan vid 22 liksom. Jag fick servera ett bord igår, det var ju snöstorm, så människor valde tydligen att stanna hemma igår istället :(. Lite tråkigt eftersom jag inte fick lära mig så mkt då. Tog mest hand om disken och städningen istället, så det var en mkt lugn kväll igår. Smet även in en stund i baren och "lärde" mig lite :P. Så jag hoppas på mer folk på onsdag när jag ska jobba igen. Somnade 03 i natt och tänkte att jag provar att sätta klockan på 10. När den sedan ringde kände jag mig bakis, riktigt ont i huvudet och illamående. Jättekonstigt...eller inte? Jag vände trots allt rätt mkt på dygnet och ingen alkohol var involverad, sen hade jag ju inte sovit så många timmar heller. Så jag slog om larmet till 11.30 istället, men orkade mig inte upp då heller, så tio i 12 fick jag dra mig själv upp ur sängen eftersom jag började skolan kl 13. Så det blev bara en snabb frukost, make-up och lite kläder, eller mkt kläder...det är verkligen kallt ute nu *brrrrrr*. Glömde dessutom vantarna, så mina händer var som två isbitar när jag kom fram till skolan :(. Jag är inget stort fan av kyla, tycker det är jobbigt med mkt bylsiga kläder och tonvis med vantar, halsdukar och mössor. Tycker det är lättare när man kan dra på en tröja och gå ut ;). Men men, det blir nog fint när snön kommer (och jag hoppas det dröjer). Nu ska jag plocka bort alla kläder från vårt golv och vår säng, för nu ligger det bara och skräpar. Dags att kila, och sova *snark*.

Hörs imorgon, då är det förfest á la elin och richard med några kompisar och så ska jag fika med A :).

P & K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0