Observerat på IKEA och shoppat klänningar

Hej!

I dag har det varit en lång dag. Först föreläsning i skolan och efter det åkte jag och min grupp till IKEA för att observera människor. Det var trevligt att äta lunch tillsammans och samtidigt kolla på männsikor. När vi var klara med det så gick jag med C och H, medans C passade på att handla lite nödvändigheter på IKEA. När vi var klara gick jag till Ikano-huset och kollade på klänningar till pappas 50-års fest. Vad svårt det var att bestämma sig. Jag köpte tre stycken för att ta hem och prova, känna efter ordentligt. Det blev en svart med guldrosett från cubus, en helsvart med pärlbroderi över bröstet från vila och en vit (jätteuttjatad som reklam) från gina tricot. Älskar verkligen den vita klänningen, provade den för någon vecka sedan och föll direkt. Men som student kan man inte bara handla hela tiden, så jag bestämde mig för att vänta med den. Sedan tycker jag att den helsvarta är väldigt elegant och fin, men den är ju ändå svart...vilket är lite tråkigt :(. Vill ha en lite roligare färg, men det lutar mest åt den klänningen iaf. Den från cubus gillar jag också, men minst av dessa tre...så den kommer jag förmodligen lämna tillbaka. Ska stå och spegla mig imorgon framför spegeln så får vi se vad jag kommer fram till. Det blir nog bra tillslut. Blev ingen promenad idag heller, men däremot mkt cyklande, blev nog totalt 1 timme iaf :). Skulle fikat med min fadder ikväll, men hon mådde inge bra :(. Så himla tråkigt, men men...hon och jag får ses någon annan dag. Richard har sovit sen 8 och jag börjar bli lite uttråkad nu :P, tycker det är tråkigt att sitta ensam med tv:n på i bakgrunden. I morgon ska jag och Richard jobba för första gången på NH (nationernas hus). Jag ska jobba som servitris och Richard i baren, ska bli kul :). Kommer nog inte orka skriva efteråt eftersom vi slutar halv två på natten :S, men på fredag får ni veta. Sov gott!!

P & K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0