Nyblonderad och trött!

Hej igen!

Att jag alltid ska gå och lägga mig så sent....måste börja ändra mina rutiner igen, till tiderna då Richard praktiserade. Gå och lägga sig tio (för min del) och gå upp åtta eller nio, det var lång sovtid och tidig morgon. Perfekt :). Ännu en trevlig dag på gotland är till ända och jag har hunnit med en hel del sen jag skrev senast. Jag har färgat håret, ätit en mkt god middag och kollat på "stjärnor på is" och "tack gode gud".

Ska börja berätta om min skräcksenariofärgning (långt ord). Började med att i torsdags sprang jag ner till Kicks och skulle be om råd om hur jag skulle färga mitt hår för att det skulle se mer naturligt ut + att en mkt tydlig utväxt hade vuxit ut. Jag fick tipset att köra kombinationen färg och slingor, köpte två förpackningar till mitt långa hår och det kostade mig 300 picks...inte gratis när man är student. Iaf, idag var det då dags att fixa detta och till min hjälp hade jag min syster. Vi började med att testfärga en slinga och man såg inte så himla mkt resultat, så vi körde i färgen i hela håret. När den hade suttit i i 25 min så såg håret brunt ut med färgen fortfarande i och jag tänkte att det kunde bli fint. Hoppade in i duschen, och när jag kom ut var håret GRÅTT!!! Och jag skojar inte. Det såg verkligen gammalt ut :(. Jag blev skakis och mådde jättedåligt, herreguuud, det är ju ändå mitt hår vi pratar om. Iaf så bestämde jag mig för att ge slingorna en chans, och samtidigt som Sofie la i dem i håret satt jag och tänkte på nödlösningar. Ringa en frisör imorgon och få en "akuttid" (har någon öppet i visby på en söndag!?), åka och pröva med en ny hårfärg som säkert hade slutat med grönt hår eller något eller lägga allt hår i en mössa och leva med den på resten av livet :P. Aja, satt iaf med medlet i ett tag och sen hoppade jag in i duschen igen. Bestämde mig för att inte titta direkt efter duschen, så jag satte upp allt i en handduk och väntade ett tag tills det hade torkat lite. Och till min OTROLIGA lättnad så var håret ganska ok. Inte grått, mer orange :S...fast mest som det såg ut förut, typ platina blont. Och jag som sa naturligt! Men men, nu har jag gärna platina blont, bara jag slipper grått hår när man snart ska fylla 20 :). Så detta var min skräckfyllda färga håret kväll...

Förutom detta, som jag har ägnat de sena timmarna åt har jag ätit en god middag med min familj, mkt trevligt. Sedan har jag kollat på tv med mamma och pappa, också det mysigt. Så nu är det dags att sova för min del, huset sover som vanligt redan :). Men jag har mitt eget rum, vilket är skönt när man vill sitta uppe lite senare, men nu måste även jag gå och lägga mig. Först ska jag bara vrida tillbaka klockan en timme, glöm inte det! Sov gott på er, imorgon ska jag ha mysdag eftersom det ska ösregna och blåsa här :(.

Puss o så 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0