Blir så trött...

...på att min hårfärg aldrig blir som jag vill :(. Ni ser nedan att jag klagat på min hemmafärgning och vad kan jag om hårfärgning egentligen, så det var ju en chansning. Men idag har jag varit hos frisören för att fixa till detta missöde. Hon rekommenderade att lägga i lite "bruna" slingor för att dämpa utväxten senare, smart tänkte jag och lät henne göra det som hon är bra på. Så för att få bort den orange/guldiga färgen som jag hade i hårbotten innan, så la hon i en blondering som slingor, så att det blir lite skiftningar. Sen blandade hon i lite bruna slingor imellan också. Och sen drog hon. Jag satt där i 30 min med folie i hela håret och bara väntade medan hon klippte nästa kund. Sedan skjutsade hon mig till en annan hårfrisörska som fick tvätta ur min färg, och sedan dumpade hon mig i stolen med blött hår. Satt där i 10 min och väntade och tillslut kom hon med en stor hårfön som hon satte över huvudet på mig, så fick jag styra min torkning själv. När det var klart fick jag resa mig upp och betala, 850 kr!!! Tycker det är skit, rent ut sagt. Tycker mina slingor blev mer röda än bruna, och det ville jag ju inte ha. Sen tycker jag att servicen var ganska usel, hon är iofs jättetrevlig, men dem vill jag ha kunder och då klämmer de in så många dem kan på en dag....tjäna pengar, pengar, pengar :(. Aja, just nu är jag jättemissnöjd som jag var förut och jag tänkte lägga ut en bild idag, men jag känner mig inte fin...Kanske om en vecka eller två!

Det som hände mer idag är att vi åkte till skolan och ingen lärare dök upp. Vi skulle bara "lära känna" vår resurslärare idag, för att han ska "hjälpa" oss med den här kursen, och det var tydligen väldigt viktigt att gå på, men så kommer han inte. Vi satt i en timme och väntade, sen struntade vi i det och åkte hem. Tråkigt för X som hade åkt från Norrköping för att vara med en liten stund och sedan är han inte ens där...När jag kom hem käkade jag lunch och somnade som en stock i soffan. Hade planerat massor idag, läsa i mina "roliga" läroböcker, städa och gå en promenad. Men inget av detta gjorde jag :S. Känner mig så himla trött, så jag ska faktiskt stänga av datorn och sova nu. Annars somnar jag som en stock i soffan efter skolan imorgon igen annars, och det vill jag inte :). Ska nog gå ut och gå imorgon iaf, måste verkligen komma igång med motioneringen igen.
Sov gott.
P & K

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0