"Vi ser det snöar, vi ser det snöar..."

"...det var väl roligt hurra, nu blir det vinter, nu blir det vinter som vi har önskat hurra". Fast inte än!!! =(
Hade varit perfekt om snön kunnat vänta tills på lördag, så hade vi fått ett vackert snöfall utanför fönstret när vi julbakar =). Igår kväll när jag gick och la mig var det ingen snö och imorse så var hela staden vit. Egentligen är det ganska fint och vackert, men inte när man har 20 min med cykel till skolan. Fick cykla försiktigt för på vissa ställen var det riktigt halt. Och kallt =S...*brrrrr*. Fast jag fick ju en fin cykelfårskinnsmuff (heter det så?) av min kära grupp i lördags i födelsedagspresent, så det var varmt och dessutom hade jag mkt kläder på mig då jag kunde räkna ut att det skulle vara kallt idag. Just nu springer jag runt och letar efter inpregneringssprayet så att jag kan spraya mina uggs =). Dem skulle kunna vara lägliga att börja använda nu, då jag med mina vanliga stövlar fryser om fötterna. Men jag hittar det inte =(, och då kommer dem ju säkert gå sönder eftersom dem är av mocka...men men, jag får leta lite till innan jag går och lägger mig. Hade en kort dag i skolan idag, vi hade seminarium och det gick faktiskt ganska bra =). Vår grupp var duktig, som vanligt ;) =P. Grupp 9 är bäst! Nej, men seriöst, det kändes som ett lyckat seminarium. Efter det åkte jag tillsammans med H och C till coop och handlade lite fika =). Sen åkte vi hem till mig och åt lunch och efter det fikade vi, det var mkt trevligt. En stund efter att dem givit sig ut i snöslasket igen så kom "städkillarna" och kollade på "nödutgångspilen" som vi har i hallen, ÄNTLIGEN. Detta sa vi till om när vi flyttade in, men inget har hänt...precis som med min garderob då =(. Aja, men nu kommer dem iaf på fredag kl 10 och tar bort den...yey! Får se till att vara vaken och ej bakis då, eftersom jag ska på kravall (krav på overall) på torsdag. Vi är nämligen lediga från skolan på fredag, nice =). Sedan blir det bakdag på lördag med Richard och B, vet ej om M dyker upp också. Ska försöka få richard att fixa lite jullåtar tills dess så vi får riktig julstämning. Vi ska baka lussebullar och pepparkakor...MYS! Sedan på söndag blir det fram med dem elektriska adventsljusstakarna som jag och Richard köpte för att tag sedan och den nya adventsljusstaken med fyra röda vanliga ljus som jag fick av mamma, Tack! =). Så det blir hela kitet på söndag. Lussebullar, pepparkakor, julmust och adventsljusstake...meeee like =). Och för er informationsskull så har jag bara ett seminarium kvar den här terminen, yey! Men hemtenta direkt efter lovet =S....fast det ska vi inte tänka på, först ska jag till Mexico och USA =). Hurra, hurra,hurra.
Dags att börja avrunda och tack Elin för kommentaren, hoppas livet är bra i Åkersberga? ;)
Kram på er allesammans och "god jul"...hihihihihi ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0