Hemkommen, firad och glad =)

God natt allesammans!....

Nej, så ska jag självklart inte börja och sluta =P. Men klockan är mycket, så det kanske inte blir så långt idag.
Nu är jag hemkommen från 50-års festen på Gotland. Det har varit en jätterolig helg. Har träffat flera av pappas kompisar som jag aldrig träffat förut och det var trevligt =).

Gårdagen (lördag), då stora festdagen var, så "fick inte" jag, Richard och Sofie följa med på bussturen de andra gästerna åkte runt Gotland för att se på olika sevärdheter. Vi stannade hemma och hjälpte mamma att duka, laga mat och fixa allt i festlokalen. Det blev jättefint! Sedan slängde vi i oss varsin macka och åkte iväg till en värmestuga precis vid havet. Vi tände en brasa och lite värmeljus, samtidigt som vi filade på en låt vi skulle sjunga för pappa senare på kvällen =). Vi satt och väntade och tillslut kom busslasset och blev bjudna på saffranspannkaka och gotlandsdricka som vi serverade. Sen var det bara att åka hem igen och fixa sig inför kvällens festligheter.
Halv åtta var alla gäster på plats och satte sig till bords, hamnade bredvid pappas kompis, K och en av pappas kompisars fru, K. Trevligt bordssällskap. Hade lilla kusinen mittemot också =).
Kvällens uppträdanden började med farmor och farfar, dem drog en story om pappas liv =). Mycket trevligt.
Sedan var det då vår tur, mamma började med att hålla ett tal och sedan började hon sjunga på låten "ont det gör ont" med Lena PH, fast med annan text då. När hon sjungit första versen, så reste sig jag och syrran upp och sjöng refrängen med henne. Sen var det min tur att sjunga en vers själv, guuuud vad nervös jag var!!! Hjärtat bultade i 180...bläää. Men det var roligt. Sen refräng igen och sist var det lillasysters vers.
Låten i korthet:
"Ont, det gör ont, 50 år. Tänk att Anders fyller år, 50 år, nu i år.
Vi vet att det gör ont, det gör ont, 50 år. Tänk att Anders fyller år, 50 år, nu i år.
Och alla omkring, dem fattar ingenting, vilken maaaaan, vilken man"
Min vers:
"Tack vare eran kärlek,
så föddes lilla jag.
Det var den bästa gåva,
på din 30-års dag.
Men sen så blev jag tråkig,
du skaffade en till".
Det var jätteroligt att skriva och sjunga låten =). Tack mamma och Sofie för att vi gjorde det.
Sedan så var det mina mostrars tur som visade lite saker och pratade om pappa, sedan sjöng vi en låt om honom tillsammans =). Och senare på kvällen så tackade alla pappas kompisar för att dem fått komma dit osv...
Det var det som hände i "underhållningsväg" den kvällen. God mat fick vi också. Laxpaté till förrätt (och okej, det åt jag inte :P), Oxfilé provencale (vet ej hur det stavas) var jätte, jättegott och till efterrätt blev det parfai, också det jättegott.
En väldigt lyckad kväll blev det iaf =). Bilder lägger jag upp när jag har tid.

Idag, Söndag, blev jag firad av min farmor och farfar, min faster E med sin sambo A och deras dotter E (min kusin) och sen moster A och morbror L. Kommer ju inte träffa dem på ett tag, så vi passade på =). Fick massor av fina presenter, bland annat lexington handdukar, presentkort på gina tricot, ett jättesnyggt överkast, ett snö-halsband, glas mm. Tack för allt!!! Jag blev jätteglad =).

Sedan har det var ett lång resa hem och nu sitter jag här i sängen och skriver innan jag ska sova. Richard ligger och väntar på att jag ska skriva klart =). Jag har iaf haft en jättebra och trevlig helg, tack mor och far för det =). Och jag ser verkligen fram emot att dem kommer hit imorgon för att fira mig =). Pappa och Sofie stannar till på tisdag och mamma stannar till på fredag. Ska bli så roligt att ha er här!!! Ses imorgon (eller idag, blir det ju faktiskt). Och det är därför jag är glaaaad...som ni ser i rubriken =).

Detta blev väldigt långt iaf, men men...har så mycket att berätta.
P & K


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0