Första advent =)

Har haft fullt upp sen i torsdags, så det har inte blivit något inlägg på länge. Men nu är jag igång igen ;). Har haft en riktigt bra helg =). Tänkte gå igenom dagarna i ordning ;)...för att ni ska få veta allt!

Torsdag: KRAVALL. Jag och Richard hade en egen förfest hemma med lite drinkar och musik, det var trevligt. Sedan åkte vi till kårallen där kravallen var. Vi träffade M och lite personer från min klass och lite från Richards klass, mkt trevlig kväll.


Före: Osminkad och med en after aight drink =)


Efter: Sminkad och glad =)

  
Efter: Min fina overall som inte har några märken eller annat...

Fredag: Kom en kille som tog bort pilen som vi hade i hallen, så nu är hallen jättefin =). Jag gick upp vid 12 och vi storstädade lägenheten, så det blev jättefint. Sedan åkte jag och hälsade på mormor, trevligt. Vid halv 6 träffade jag B och vi gick och handlade mat till kvällen. Vi lagade mat, kollade på idol och fredag hela veckan och vi satt och pratade till 3 då vi gick och lade oss. Hade skickat iväg Richard till sina killkompisar =).

Lördag: ...vi vaknade vid elva och gick ut och gick en långpromenad. Sedan handlade vi till bakningen och kom på att vi ville gå ut på kvällen, så det fick bli en sväng till systemet också och där var det kö vill jag lova...utanför för att komma in!!! Hem efter det och fixa en lussebulle-deg och sedan brunch med pastasalladen som var kvar sedan gårdagen. MUMS. Med mat i magen var det dags att baka lussebullar och pepparkakor, det var jättekul. Vi lyssnade på julmusik och tände ljus, det var jättemysigt. När allt var klart dukade vi upp i "vardagsrummet" med nybakade lussebullar, pepparkakor och julmust. Vi tjuvtände adventsljusstaken eftersom vi inte kunde fira med B den rätta dagen ;). Sen pakade vi ihop vårt pick och pack och drog hem till B. Där gjorde vi oss iordning tillsammans med Richard och M, åt middag och sen kom A och T och M's kompis A, så var förfesten igång. Vi lekte massa lekar och hade jättetrevligt. Kvällen "slutade" på HG och vi hade en toppenkväll. Jag och Richard sov över hos B (tack S för att vi fick låna din säng). Vi slocknade vid 5....


Våra fina och gigantiska lussebullar.


Fusk-adventsfika, MYS!

Söndag: ...och vaknade fem i elva. Mådde som jag förtjänade och Richard var snäll och hämtade vatten åt mig. Efter en timme mådde jag toppen förutom att jag var jättetrött. Vi beställde pizza och när vi hade ätit upp den cyklade jag och Richard hem. Vi åkte till mormor och kom hem vid 18. Då fixade jag adventsfika med lussebullar, pepparkakor, clementiner, julmust och en stor kopp varm choklad. Vi tände massa ljus och satt och lyssnade på julmusik och pratade. "Glad första advent". Nu sitter vi här i soffan med varsin dator i knät och funderar på om vi ska äta middag eller inte?! Vi är proppmätta efter fikat, men något bör vi nog peta i oss...vi får se vad vi hittar på =). Nu ska jag avsluta för idag. Ska försöka hinna med lite skolläsning innan jag går och lägger mig.
Ha en trevlig kväll!
P&K


Kommentarer
Postat av: Mamma

Du var sötare utan smink :o) Sen heter det efter åtta ...After Eight ;)

Älskar dig!!

PUSS

2008-12-03 @ 07:10:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0