Julafton i Mexico

GOD JUL (i efterskott), här är det iaf julafton fortfarande :). Ska snart gå och äta julbuffét med skinka, prinskorv, köttbullar, rödbetssallad osv....inte det inte. Vet inte vad det bli för spännande, men det blir nog inte svenskt julbord skulle jag tippa på ;). Blir nog lite kalkon mm. Ska bli gott det med.

Det är väldigt speciellt att fira julafton utomlands, får inte den där julkänslan man får hemma. Idag vaknade jag och syster vid sju, gick till gymmet och förbrände några kalorier. Sen var det dags för den otroliga frukostbuffét och den kan man verkligen inte tacka nej till, dem har allt. Bagels, äggröra, våfflor, flingor, frukt, juicer och tom en chokladfontän ;). Sen blev det några timmars stek vid poolen, varmt och skönt var det. Tog ett dopp i poolen och kollade ut över det affischblåa havet, riktigt mysigt. Har smörjt in mig flera gånger, dock har jag ändå bränt mig på några ställen :(. Hoppas det lägger sig till imorgon så jag kan fortsätta sola. Det är så himla skönt och det är kul att man får lite färg iaf och det kan ju iaf blit lite mer...är dock blekast i familjen :(, tur att man inte bor med dem i Sverige då :P. Efter solningen tog vi en promenad till en shop och handlade lite dricka och solkräm. Kom tillbaka, "flickorna" duschade och fixade iordning sig för den stora kvällen. Har på mig en blå klänning, med paljetter upptill från Forever 21, inköpt i Florida och invigs idag :). Jag älskar den. Sen har jag svarta skor med rosetter på (gamla och medtagna från Sverige). Var nere och tog en drink i loungen, blev en tequila sunrise, den var sådär...så jag drack en 7up ist :P. Nu ligger resten av familjen i sängen och läser/kollar tv och väntar på att klockan ska bli halv åtta. För då är det nämligen dags för buffén.

Jag tror och hoppas att dem flesta av er ligger hemma och sover vid den här tiden. Så goood natt till er. Nu ska jag "joina" familjen och vila en kvart innan det är dags att gå. Imorgon blir det nog mer solande, fast nog lite mer skuggsolning än idag. Har ingen lust att se ut som en gris ;). Någon dag ska vi nog göra en utflykt oxå, har inte bestämt vilken ännu, men det blir roligt vilket som. Ha det bra i kalla, råa och i vissa delar snöiga Sverige ;).

Julhälsningar från Mexico :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0