Flowin

 
Idag har jag provat något som heter Flowin. Det används tydligen av både elitidrottare och till rehabilitering. Träningsformen är framtagen inom fridrotten.

Vi började passet med att värma upp ett par låtar för att sedan köra igång ordentligt. Det var olika stationer med olika övningar för ben, rumpa, armar, mage och rygg. Varje station hade tre övningar och man körde varje övning 30 sekunder. Man körde detta i fyra varv och efter det var jag helt dyngsur :P.

Man använder sig av en tunn platta som man ska glida på med olika "skydd". Som ni ser på bilden till vänster använder man sig av handskydden och knäskyddet till övningen på bilden till höger. Det gäller att hela tiden spänna bålen och utöva övningarna korrekt för ett ordentligt resultat.

Jag ger denna träningsform 4,5 av 5. Grym träning och jag lovar er, det kommer knappt gå att komma ur sängen imorgonbitti :). Det var en rolig och annorlunda träningsform och får jag möjligheten att köra detta igen kommer jag absolut att göra det. Så får ni chansen, prova! Gör man som man ska och tar i ordentligt garanterar jag er ett svettigt resultat ;).

Kram Elin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0